Ga terug   Inventorusers.nl | Inventor forum | Inventor training | Inventor dealers | Inventor vragen | Inventor oplossingen | > Inventor (Professional) > Inventor Hardware > Overige Hardware

Reageren

Discussietools Weergave
Oud February 2010, 15:05
CowboYvar CowboYvar is offline
Volwaardige I-User

Post A0-printer

Ik ben op zoek naar een nieuwe A0-printer, ik heb de voorkeur voor een HP. Mijn oog is op de "HP DesignJet 510 42i 2400x1200dpi" gevallen, iemand ervaringen mee? Of misschien een andere goede tip?
Het gaat een beetje om de prijsklasse van E2000,- tot E2500,-.
Het is om grote 3d-CADtekeningen af te drukken.

bedankt.
Oud February 2010, 09:58
Volwaardige I-User

Aangezien ik geen enkele negatieve reactie heb ontvangen ga ik hem maar bestellen...., geen nieuws is goed nieuws zeggen ze wel eens......
Oud February 2010, 12:46
falconengineers falconengineers is offline
Registered User

Ik denk dat er weinig zijn met de luxe van een dusdanig grote printer.
Wij hebben onze A1 plotter kortgeleden weggedaan, daar deze teveel gedateerd was. Besloten is dat investeren in een nieuwe niet zinnig is, daar we het meeste per mail versturen en we altijd nog naar een copyshop kunnen uitwijken.

grtz
Cees
Oud February 2010, 15:01
Volwaardige I-User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door falconengineers Bekijk bericht
Ik denk dat er weinig zijn met de luxe van een dusdanig grote printer.
Wij hebben onze A1 plotter kortgeleden weggedaan, daar deze teveel gedateerd was. Besloten is dat investeren in een nieuwe niet zinnig is, daar we het meeste per mail versturen en we altijd nog naar een copyshop kunnen uitwijken.

grtz
Cees
Ja, vanzelf, dat deden wij vroeger ook, het gaat er natuurlijk om dat dat dan niet meer hoeft. Onze huidige A0-printer is ook erg gedateerd en al helemaal niet meer Vista-compatible, stond via een oude XP-computer gekoppeld, maar vanwege beperkt geheugen en bedieningsgemak en juist de "gunstige" prijzen van de huidige kleurenprinters, hebben we besloten een nieuwe aan te schaffen. Ik had me niet beseft dat het een "luxe" uitgave zou zijn, ik dacht dat hier ook wel tekenaars/ ontwerpers van wat grotere bedrijven zouden zitten. Of is het zowiezo gebruikelijk om je afdrukwerk uit te besteden? Wij vinden het iig erg prettig om zoiets in eigen beheer te hebben, meteen resultaat, geen wachttijden, benodigde correcties meteen doorvoeren enz.

en o ja, bedankt voor je reactie! Toch prettihg om te weten dat er tenminste iemand meedenkt...
Oud February 2010, 11:18
mario mario is offline
Registered User

Zo lang het intern blijft kun je afdrukken wat je wil. Zodra je extern gaat is het handiger om geen grote formaten te hebben. Met wat ik in de laatste jaren heb moeten doen is 99% perfekt doenbaar in maximaal A3, je maakt gewoon tekeningen in meerdere bladen.
Met citaat reageren
Oud February 2010, 12:14
Guido Godrie Guido Godrie is offline
Registered User

Sinds we Inventor gebruiken past 95% van onze tekeningen op A3. De Designjet 500 A1 plotter worden eigenlijk alleen nog maar gebruikt om AutoCAD tekeningen van derden af te drukken.

Daarom hebben we kort na Inventor een A3 kleurenlaser aangeschaft, ik en ook de werkplaats zouden niet meer terug willen naar het "werkplaatsbehang" van vroeger.

Als de plotter er mee stopt denk ik niet dat er nog een vervanger voor komt. Bij ons sporadisch gebruik is de copyshop voordeliger en deze bezorgt gratis aan de zaak.
Met citaat reageren
Oud February 2010, 06:19
Volwaardige I-User

Waarschijnlijk ontwerpen jullie relatief kleine dingen, vanzelfsprekend ga ik ook niet op een groter vel tekenen dan nodig is. Het sheetset waar ik nu mee bezig ben, zit ik nu al op 43 sheets, waarvan ong. 10 st. variërend op A2, A1 en A0 omdat ze er anders niet op passen. Ik streef toch naar 1:10 om het enigszins leesbaar te houden (bij sommige overzichten en/ of samenstelling zit ik nu zelfs nog op 1:20 of meer, zie voorbeeld een A2 met het overzicht 1:30!!). Het aantal sheets zal zowiezo nog verdubbelen, dan is het toch niet te doen om alleen een aantal sheets uit te besteden. Ook de hele map is niet handig, aangezien er bij zo'n aantal best wel na het afdrukken nog een fout te voorschijn kan komen, dan is het wel erg gemakkelijk om zelf even een nieuwe afdruk te kunnen maken.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat intern of extern gebruik met het formaat te maken heeft, ook of het met Inventor of AutoCad is getekend maakt in mijn ogen niet uit, je hebt een A0 nodig of niet, het moet er gewoon op passen en dat is bij ons duidelijk geen 95%.
De vraag is misschien ook niet helemaal goed begrepen, het ging er niet om of ik wel of niet een A0-printer zou bestellen, dat ik hem nodig had was al duidelijk, de vraag was of dit een goed model is.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip voorbeeldbunker.zip‎ (483,5 KB, 8x gelezen)

Laatst gewijzigd door CowboYvar; February 2010 om 06:29
Met citaat reageren
Oud February 2010, 07:38
Registered User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CowboYvar Bekijk bericht
Waarschijnlijk ontwerpen jullie relatief kleine dingen, vanzelfsprekend ga ik ook niet op een groter vel tekenen dan nodig is. Het sheetset waar ik nu mee bezig ben, zit ik nu al op 43 sheets, waarvan ong. 10 st. variërend op A2, A1 en A0 omdat ze er anders niet op passen. Ik streef toch naar 1:10 om het enigszins leesbaar te houden (bij sommige overzichten en/ of samenstelling zit ik nu zelfs nog op 1:20 of meer, zie voorbeeld een A2 met het overzicht 1:30!!). Het aantal sheets zal zowiezo nog verdubbelen, dan is het toch niet te doen om alleen een aantal sheets uit te besteden. Ook de hele map is niet handig, aangezien er bij zo'n aantal best wel na het afdrukken nog een fout te voorschijn kan komen, dan is het wel erg gemakkelijk om zelf even een nieuwe afdruk te kunnen maken.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat intern of extern gebruik met het formaat te maken heeft, ook of het met Inventor of AutoCad is getekend maakt in mijn ogen niet uit, je hebt een A0 nodig of niet, het moet er gewoon op passen en dat is bij ons duidelijk geen 95%.
De vraag is misschien ook niet helemaal goed begrepen, het ging er niet om of ik wel of niet een A0-printer zou bestellen, dat ik hem nodig had was al duidelijk, de vraag was of dit een goed model is.
Het is duidelijk dat je vraag niet is beantwoord, maar dat komt dus doordat weinig van de reagerende het nodig vinden een dusdanig grote plotter te hebben. Vandaar dus dat de reacties niet gericht zijn op jouw vraag, maar een beetje offtopic gaan. Excuus als dat je stoort, maar er is toch niets mis om er wat over te discussiëren?

Persoonlijk mijd ik zoveel mogelijk de A0. Natuurlijk is het voor de engineer handig om zijn tekeningen goed er op te krijgen, net als schalen buiten de norm om (1:30 tut tut), maar voor degene die met dit "behangpapier" moet werken is het natuurlijk niet fijn.
Mijn basis is meestal een A1 en grijp bij kleinere onderdelen terug op A2 en soms A3.

grtz
Cees
Oud February 2010, 07:54
Volwaardige I-User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door falconengineers Bekijk bericht
Het is duidelijk dat je vraag niet is beantwoord, maar dat komt dus doordat weinig van de reagerende het nodig vinden een dusdanig grote plotter te hebben. Vandaar dus dat de reacties niet gericht zijn op jouw vraag, maar een beetje offtopic gaan. Excuus als dat je stoort, maar er is toch niets mis om er wat over te discussiëren?
Nee hoor dat stoort me helemaal niet, zo'n discussie vind ik natuurlijk prima, ik had alleen de indruk dat er gemakshalve maar vanuit werd gegaan dat iedereen (bijna) altijd maar op A3 zou moeten kunnen tekenen, dat is in de praktijk natuurlijk niet zo.
Citaat:
Persoonlijk mijd ik zoveel mogelijk de A0. Natuurlijk is het voor de engineer handig om zijn tekeningen goed er op te krijgen, net als schalen buiten de norm om (1:30 tut tut), maar voor degene die met dit "behangpapier" moet werken is het natuurlijk niet fijn.
Mijn basis is meestal een A1 en grijp bij kleinere onderdelen terug op A2 en soms A3.

grtz
Cees
En natuurlijk mijd ik ook, als het kan, de A0.
Het voorbeeld (een A1) heb ik er als praktijkvoorbeeld bijgedaan. 1:30 is natuurlijk geen gebruikelijke schaal, maar het is een 3D overzicht met posnummers en dan is dat minder belangrijk, maar je begrijpt dat detailtekeningen van een aantal onderdelen dan niet op A3 kunnen met schaal 1:10 als uitgangspunt. En heb ik juist wel een A0 nodig.

greetz,
Yvar
Oud February 2010, 08:06
Registered User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CowboYvar Bekijk bericht
En natuurlijk mijd ik ook, als het kan, de A0.
Het voorbeeld (een A1) heb ik er als praktijkvoorbeeld bijgedaan. 1:30 is natuurlijk geen gebruikelijke schaal, maar het is een 3D overzicht met posnummers en dan is dat minder belangrijk, maar je begrijpt dat detailtekeningen van een aantal onderdelen dan niet op A3 kunnen met schaal 1:10 als uitgangspunt. En heb ik juist wel een A0 nodig.

greetz,
Yvar
Ik heb je voorbeeld bekeken en volgens mij was dat een A2, in ieder geval stond dat in het kader. Het maakt daar inderdaad niet uit welke schaal je gebruikt, dat kun je toch niet afschalen. Ik vul meestal n.v.t. bij de schaal in.
A3 vind ik persoonlijk ook een drama, ik denk echter dat anderen bedoelen dat een A1 op A3 geprint ook voldoet. Je bent dan wel je schaal kwijt.
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten